2013. január 11., péntek

Farsangi jelmezek

Itt a farsangi szezon. Ki az, aki gondban van jelmez ügyileg? (én nem most rendeltem meg a gyerekeknek a pókemberes jelmezt. Hajthatatlanok voltak és annyira, de annyira szerették volna, nem volt szívem tovább erőltetni az egyedi, kreatív jelmezt...) Na, nekik -leginkább fiús anyukáknak- jelmezajánló:
Nándi kiscsoportos korában Thomas akart lenni. Így stréber lelkes anya módjára el is készítettem neki. A mozdony maga egy kartondobozból és hozzá ragasztott, henger alakúra hajtott kartonpapírból állt. A dobozt két oldalt kivágtam a karoknak, felülre pedig pántokat erősítettem, ezzel tulajdonképpen a vállán "hordta" a mozdonyt. Bár a képen nem annyira látszik, a mozdonytesten egy kémény is található. A jelmezhez Thomasos harisnya, pulcsi, rövidnadrág és baseball sapi is tartozott, ezek mondjuk az alap ruhatárunk része volt anno.
Következő évben kitört a Bob mester mánia. Lényegesen könnyebb dolgom volt jelmezkészítés ügyileg. Egy egyszerű barnás színű kockásing (ez épp Bobos mintás is, de lehetett volna enélküli is), kantáros farmernaci, sárga munkavédelmi sisak, természetesen gyermek méretben, és némi játék szerszám.

Újabb mese, ezúttal Tom és Jerry. A két főszereplő közül kiegyeztük Tom macskában, Jerryt csak kabalaállatként vitte magával. A jelmezt szürke polár anyagból varrtam. Egy egyberészes pizsamáját fektettem az anyagra és ezt szabtam ki, a hátát egy az egyben, az elejét hosszában kettévágva, 1-2 cm-rel szélesebbre a két részt. Az elejét és a hátát csak körbevarrtam gyorsan (igazság szerint még az ujja végét se szegtem le mert egyrészt 1x volt rajta, másrészt senki se látta, harmadrészt lusta disznyó vagyok/voltam ezügyben) A pocakjára törtfehér polárból került "folt". A szürke polár elejét csak kb a pocak feléig varrtam össze, hogy felülről bele tudjon bújni, a nyakánál egy kapoccsal fogtam össze. Füle, farka le ne maradjon: egy fejpántot bevontam szürke polárral, erre varrtam a két háromszöget, amiknek egyik oldaluk fehér, másik szürke. A farkához a szürke és fehér polárból keskeny hurkát varrtam, ebbe húztam egy drótot, majd a popóra öltöttem.

Tavaly  végre nem mesefigura került középpontba. Nándorom elhatározta, hogy ördög lesz. Kisfiam, minden smink nélkül vállalható feladat számodra - gondoltam egyből. A jelmez végül a félkész-étel kategória lett: a teszveszen találtam ezt a cuki ördögös felsőt, amihez volt piros pulcsink, és vettem hozzá egy piros leggings-et, valamint ördögszarvakat. A farkincát utólag varrtam a nacira, csak néhány öltéssel, így farsang után simán le lehetett vágni.

Tavaly már Csongorom is óvodás lett. Nála még mesefigurás korszakot éltünk, épp a Sam tűzoltó volt a favorit, így ő mindenáron tűzoltó szeretett volna lenni. A jelmezhez maradék anyagból készítettem kabátkát, amire fényvisszaverő csíkokat öltöttem. A hátára ezüst filccel feliratoztam: Tűzoltóság, Inárcs. A nadrágja ugyanabból a maradék anyagból egy legegyszerűbb nadrág, szintén fényvisszaverő csíkokkal. Tűzoltósisakot hozzá játékboltban vettem. (fotókat lásd fentebb)
Az oviban szokott lenni "farsangfarka", az egyik ilyen alkalommal Nándi focista volt, nem volt kedve a Bobos jelmezt felvenni. A jelmez rém egyszerű, pont azelőtt kapta a szüleimtől a Raul-os mezt... (erről viszont csak egy miniatűr képem van)

Az idei jelmezekről nincs még képem, de mivel egyáltalán nem egy kreatív jelmez, így nem is fogom feltenni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése